V uplynulých dňoch nás viacerí čitatelia upozornili na skutočnosť, že vedenie mesta Dobšiná a organizácie, ktoré spravuje, údajne nakladajú nehospodárne a neefektívne v oblasti využívania mobilných telekomunikačných služieb.
Rozhodli sme sa preto preskúmať, či je tento podnet opodstatnený a natrafili sme pritom na dosť zaujímavé skutočnosti. Do rúk sa nám dostal zoznam telefónnych čísel pracovníkov mestského úradu, mestských lesov, podniku služieb mesta a základnej školy. Všetci pracovníci týchto zmienených inštitúcií majú služobné mobilné telefóny, ktoré platí mesto Dobšiná a tým pádom samotný obyvatelia.
V prípade mestského úradu je to 40 pracovníkov (paušály 100 až 550), Mestské lesy – 46 pracovníkov (paušály 100 až 700), Podnik služieb mesta – 11 pracovníkov (paušály 100 až 700) a Základná škola – 6 pracovníkov (paušály 100 až 700). Dovedna je to 103 pracovníkov, ktorí využívajú služobný paušál, platený mestom.
Dobšiná má pritom necelých 5300 obyvateľov. Je naozaj nutné platiť vyše 100 paušálov, pričom v mennom zozname vlastníkov paušálov, ktorý sme získali, figurujú dokonca aj ľudia, ktorí nemajú s úradníckou prácou nič spoločné? To isté platí v prípade mestskej polície.
Všetci ktorí majú čo i len niečo do činenia s mestom a jeho organizáciami, majú automaticky služobný mobil s dosť vysokým paušálom. Samotný primátor a poslanci mesta pritom hovoria o šetrení financií z dôvodu zlej finančnej situácie v meste. Preto sa naposledy krátili napríklad dotácie organizáciám na 50 %, lebo mesto nebolo schopné vyhovieť všetkým.
Šetriť skutočne treba všade, ale zdá sa, že najťažšie je začať od seba. Preverovali sme si aj skutočnosť nedostupnosti čísel na jednotlivých pracovníkov. Na oficiálnej stránke mesta a ani nikde inde sme kompletné služobné čísla, platené z daní občanov, naozaj nikde nenašli.
Od vás, čitateľov, vyberáme jeden z podnetov z tejto oblasti: „Majú mobily, ktoré im platíme my a pritom nikde nie sú uvedené ani telefónne čísla na jednotlivých pracovníkov. Platíme im za niečo čo sa odkontrolovať nedá, pritom to ide z peňazí nás všetkých“.
Prečo teda nie sú čísla na služobné mobily zverejnené a prečo je tých čísel vyše 100?
Na objasnenie situácie nám odpovedal zdroj z mestského úradu, ktorý nechce byť menovaný. Tvrdí, že tento trend prideľovania služobných mobilov je zaužívaný zhruba 10 rokov. Odvtedy sa situácia nijako nezmenila a existujúce paušály sa iba predlžujú a v prípade ukončenia pracovného pomeru so zamestnancom sa odoberá služobný mobil, ktorý potom bude pridelený inému zamestnancovi.
Na oficiálnej stránke mesta Dobšiná sme si pozreli aj mesačné faktúry za mobilné telekomunikačné služby. Posledná faktúra bola vystavená na skoro 875 eur. Ide pritom o bežnú mesačnú faktúru za služby poskytované spoločnosťou Orange Slovensko, z čoho vyplýva, že mesačne nás služobné mobily zamestnancov mesta Dobšiná vyjdú skoro na tisícku.
Pre porovnanie, mesto Rožňava, ktoré má takmer 20 000 obyvateľov a tým aj prislúchajúci počet zamestnancov, zaplatilo za minulý mesiac poločnosti Orange Slovensko 1333 eur, pričom služobný mobil platí len 39tim zamestnancom a čísla zamestnancov sú zverejnené.
Foto: Dobsina.net
BUĎTE PRVÝ V KOMENTOVANÍ ČLÁNKU "Mobilný komfort v Dobšinej"