Trebuľa po medializácii stopol súťaž na luxusné auto

Stály pohon všetkých štyroch kolies so športovým diferenciálom, benzínový osemvalec, minimálne sedemstupňová automatická prevodovka, výkon motora najmenej 331 kilowattov (443 koní), čierna metalíza, kožené, masážne a klimatizované sedadlá, minimálne 14 reproduktorov.

Toto sú len niektoré z parametrov nového auta, ktoré plánoval podľa portálu Košice:dnes za vyše 106-tisíc eur kúpiť Košický samosprávny kraj (KSK) pre predsedu Zdenka Trebuľu (Smer). Vyplýva to z výzvy na predkladanie ponúk, ktorú zverejnil kraj vo Vestníku verejného obstarávania.

Ako dôvod na výmenu auta označila hovorkyňa KSK Zuzana Bobríková technický stav Audi A6, ktoré Trebuľa a niektorí funkcionári KSK používajú od roku 2006. K októbru tohto roka malo najazdených takmer 493-tisíc kilometrov.

Ako uviedla pre Košice:dnes, Audi A6 sa podľa jej slov rozhodli nahradiť vozidlom „porovnateľnej kategórie, ktoré zohľadňuje vysoký nájazd kilometrov za rok z pohľadu bezpečnosti a bezproblémovej údržby“.

Odborník z motoristického portálu Podkapotou.sk Ján Hargaš na žiadosť košice:dnes vozidlo, špecifikované vo výzve, zaradil do vyššej strednej triedy, ktoré spĺňa parametre luxusného vozidla. Odmieta tvrdenie kraja, že staré auto nahrádza porovnateľným.

Audi S6.
Audi S6.

 

Návrh poslanca Beblavého neprijali

Trebuľovi by muselo stačiť o viac ako polovicu lacnejšie auto, ak by v októbri v Národnej rade prešiel pozmeňujúci návrh poslanca Miroslava Beblavého (Sieť). Predložil ho k vládnej novele zákona o daní z príjmov.

Rezort financií v nej stanovil, aby si podnikatelia v strate mohli odpísať z dane auto, určené na podnikanie, len do sumy 48-tisíc eur. Podľa Beblavého nie je dôvod, aby rovnaké pravidlo neplatilo aj pre organizácie verejného sektora, vrátene samospráv.

“Ak by to poslanci Smeru schválili, košický župan by si nemohol dovoliť kupovať také luxusné fáro,” uviedol pre Košice:dnes.

Dodáva, že minister financií Peter Kažimír (Smer) v auguste jeho návrh akceptoval, ale v októbri pred hlasovaním v parlamente už súhlas nedal. “Predpokladám, že na neho zatlačili papaláši ako pán Trebuľa.”

Po medializácii súťaž stopol samotný Trebuľa

Hovorkyňa KSK Bobríková celý deň obhajovala nákup luxusného vozidla. Argumentovala investíciami do údržby a servisu súčasného auta. „V roku 2013 dosiahli 3.242,23 eura, za obdobie január až november 2014 to bolo už 11.459,77 eura, pričom ešte nie sú konečné, vozidlo si bude v najbližšom čase vyžadovať ďalšie investície,“ doplnila.

„Osobne nesúhlasím s nákupom takých drahých vozidiel. Zároveň ale nie sme škôlka, pán Trebuľa je priamo volený verejný činiteľ a je zodpovedný za svoje konanie ľuďom a daňovým poplatníkom,“ zdôraznil minister financií Peter Kažimír (Smer) pre TASR.

„Je v poriadku, že médiá sledujú tieto prípady. Verejní činitelia si sami musia uvedomiť, akým spôsobom nakladajú s peniazmi daňových poplatníkov a byť pripravení sa im zodpovedať,“ dodal.

Krátko po 18.00 h oznámila hovorkyňa KSK Zuzana Bobriková, že predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa (Smer) dal pokyn na okamžité zrušenie súťaže na nákup osobného automobilu, ktorá bola zverejnená vo vestníku verejného obstarávania 27. novembra tohto roku.

„V súťaži malo byť obstarávané vozidlo s porovnateľnými parametrami, ako má doterajšie. Keďže kritériá sa v skutočnosti nezhodujú, predseda rozhodol, že súťaž zruší,“ uviedla Bobríková.

Medzitým poslanec M. Beblavý (Sieť) zverejnil na sociálnej sieti súťažné podmienky, podľa ktorých sa malo auto kúpiť.

Karoséria a vyhotovenie (minimálne požiadavky):
Vyhotovenie: – sedan
Maximálny počet miest: – 5
Farba vozidla: – čierna metalíza
Farba interiéru: – čierna
Poťah sedadiel: – koža (predné sedačky perforovaná)
Rozmery (minimálne požiadavky):
Rázvor náprav: – min 2915 mm – max 3090 mm
Celková dĺžka vozidla: – min 4840 mm – max 4940 mm
Celková šírka vozidla (vrátane spätných zrkadiel): – min 2050 mm – max 2090 mm
Základný objem batožinového priestoru: – min 530 litrov
Motor (minimálne požiadavky):
Typ: – zážihový, vidlicový osemvalec (V8), vpredu
Zdvihový objem: – minimálne 3990 ccm
Emisná trieda: – EU6
Palivo: – bezolovnatý benzín, oktánové číslo minimálne 95
Objem nádrže: – minimálne 75 litrov
Výkon: – minimálne 331kW pri maximálne 6400 otáčkach/min (vrátane)
Spotreba: – maximálne 9,2l/100km (kombinovaná)
Pohon (minimálne požiadavky):
Druh: – stály pohon všetkých štyroch kolies
Prevodovka: – automatická, minimálne 7-stupňová
Kolesá (minimálne požiadavky):
Rozmer disku: – 19 palcov
Typ: – disky z ľahkých zliatin
Pneumatiky (rozmer): – 255/40 R 19
Funkčnosť (minimálne požiadavky):
– Stály pohon všetkých štyroch kolies so športovým diferenciálom na zadnej náprave, schopným rozdeľovať hnacie sily variabilne a plynulo medzi zadnými kolesami s ohľadom na vysokú ovládateľnosť a dynamiku jazdy
– Head – up Display – zobrazovanie dôležitých informácií priamo na čelnom skle pred vodičom (asistenčné a bezpečnostné systémy, vrátane výstražných znamení, rýchlostné obmedzenia, navigácia, telefón a pod.)
– Kamera vzadu – monitorovanie priestoru za vozidlom, obraz prenášaný na displej vo vozidle
– Parkovací systém – akustický a optický parkovací systém vpredu a vzadu
– Komfortný kľúč, vrátane senzorického ovládania odblokovania piatych dverí (batožinového priestoru) – systém oprávnenia prístupu do vozidla – automatické uzamykanie na všetkých kľučkách dverí inicializácia po rozpoznaní definovaného pohybu nohy pod zadným nárazníkom
– Elektrické dovretie zatvárania predných a zadných dverí
– Prídavné osvetlenie – osvetlenie dverí vpredu a vzadu, stredovej konzoly, osvetlenie priestoru pod nohami vpredu a vzadu, vetracích mriežok a popolníka systémom LED, aktívne bezpečnostné osvetlenie dverí pri otvorení, vpredu a vzadu
– Navigačný systém s dotykovým ovládaním:
– farebný displej s veľkosťou minimálne 8 palcov
– 3D mapu Európy
– CD/DVD prehrávač
– GPS
– Nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním
– Sedadlá masážne a klimatizované vpredu (kožené poťahy s perforáciou), výhrev vpredu aj vzadu, s pamäťou vpredu.
– Sklá – stmavené od „B“ stĺpika, čelné a predné bočné sú izolačné s UV filtrom
– Slnečná roleta elektrická na zadnom skle a na bočných zadných oknách mechanická
– Strešné okno elektrické sklenené s automatickou predvoľbou a so slnečnou clonou
– Rádiový a TV tuner
– Vonkajšie spätné zrkadlá elektricky sklápateľné, s automatickou clonou a Memory funkciou
– Reproduktory : Továrensky vyrábaný Sound systém – minimálne 14 reproduktorov
Bezpečnosť (minimálne požiadavky):
– Airbagy – 10 airbagov (z toho 2 airbagy bočné vzadu)
– Asistent nočného videnia s označením rozpoznaného chodca – monitoring termovíznou kamerou, zvuková výstraha v prípade hroziacej kolízie
– Asistenčný systém pre vodiča:
– automatické udržiavanie vzdialenosti, pri hroziacej kolízii systém schopný naplno brzdiť pre čo najväčšie obmedzenie sily nárazu
– asistent udržiavania jazdného pruhu s možnosťou zvolenia automatického zásahu do riadenia (korekcie riadenia podľa zvoleného rozsahu)
– LED svetlomety:
– technológia diód LED pre tlmené, diaľkové, denné, smerové a statické odbočovacie svetlá
– svetlomety do nepriaznivého počasia (sneh, hmla, dážď)
– dynamický asistent diaľkových svetiel (zabezpečuje automatické rozsvietenie, resp. tlmenie jednotlivých LED segmentov tak, aby nedochádzalo k oslneniu protiidúcich vozidiel)
– dynamické osvetlenie križovatiek a zákrut (automatické natáčanie do zákrut vrátane regulácie dosahu svetlometov)
Doplnková výbava (minimálne požiadavky):
– Rezerva na disku vrátane zdviháku a kľúča na kolesá
– 4 ks originálnych továrenských diskov z portfólia dodávateľa značky víťazného vozidla z ľahkých zliatin s priemerom 19 palcov a predpísaných rozmerov so zimnými pneumatikami (tzv. zimné komplety)
– Povinná výbava vozidla podľa platného zákona
Zabezpečenie vozidla (minimálne požiadavky):
– Alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou a senzorom polohy, spĺňajúci podmienky poistenia vozidla
Servis a záruka (minimálne požiadavky):
– Záruka minimálne 5 rokov resp. 150 tisíc kilometrov (čo nastane skôr)
Splnenie kritéria dodržania environmentálnych vplyvov prevádzky motorových vozidiel počas ich životnosti:
Návrh environparametrov
– Emisná trieda: EU6
– kombinovaná spotreba pohonných látok: max. 9,2 l/100 km

SÚVISIACE ČLÁNKY: Babičova podpora je pre Burdigu cťou

Foto: Archív infoRoznava.sk / Poslanec NR SR a KSK Ján Babič (Smer) a Zdenko Trebuľa (Smer)

BUĎTE PRVÝ V KOMENTOVANÍ ČLÁNKU "Trebuľa po medializácii stopol súťaž na luxusné auto"

Zanechať komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.