Skupina / Sign of Chaos

Skupina Sign Of Chaos je rožňavským priaznivcom rockovej a metalovej hudby známa už dlhší čas. Do povedomia sa dostala hlavne častým koncertovaním v kluboch a festivaloch v bližšom či vzdialenejšom okolí.

Kapela vznikla pod názvom Deadly Sin v januári 2008. Súčasnú zostavu tvoria Matej Drengubiak (gitara, spev), Martina Krajčiová (spev), Norbert Bajzat (gitara), Kristián Demeter (basgitara) a Tamás Asztalos (bicie). V skupine počas uplynulých rokov pôsobil gitarista Lukáš Sklenka a bubeníci František Čapo a Balázs Ambrúž . Posledný menovaný sa aj naďalej venuje hudbe v kapele Gramaphone.

Repertoár skupiny zo začiatku tvorili hlavne prevzaté piesne obľúbených kapiel členov skupiny, no postupom času na koncertoch odznelo čoraz viac vlastných skladieb. Tie zložil Matej Drengubiak, na výslednej podobe piesní má však zásluhu vždy celá kapela. „Každému sa páči niečo iné a každý sa snaží presadiť si to svoje“, hovorí speváčka Martina.

Práve vznik piesní a ich skúšanie stoja podľa nej najviac času a energie. „Ale stojí to za to. Máme v kapele výborné vzťahy a vďaka hraniu sme si našli mnoho nových priateľov a získali dobré vzťahy s inými kapelami,“ dodáva. Spomedzi nich treba spomenúť najmä bratskú kapelu Agony z Hrhova, v ktorej hrá basgitarista Kristián.

Medzníkom v existencii kapely je EP Damned In Hell, ktoré skupina vydala koncom februára. EP zachytáva celú tvorivú činnosť kapely a nachádza sa na ňom úplne prvá vlastná skladba aj novinky. Väčšinu textov napísal Matej, dvoma textami prispel na vznik EP-čka aj súčasný textár kapely Peter Smerek. Nahrávanie prebehlo v IR Studio, o produkciu sa postaral Ivan Štefánik, s ktorého prácou bola skupina veľmi spokojná. Skupina predstavila album počas koncertu 16.4.2011 v klube Cold Light, v rámci ktorého si s kapelou zahrali Eugen Pál-Balázs a už spomínaný Ivan Štefánik.

V ďalších krokoch kapely má jej tvorivý mozog, gitarista Matej, jasno: „Chceli by sme do konca roka napísať ešte 3-4 skladby a budúci rok by sme mohli dať dokopy aj album. Dobré by bolo zainvestovať aj do aparatúry, s ktorou nám pomáha Jaro Vranec, ktorému by sme týmto chceli poďakovať. Taktiež sa už dlhšiu dobu snažíme zohnať nejakých sponzorov, čo by nám pomohlo vyriešiť mnoho problémov – no zatiaľ bez úspechu. A samozrejme, chceme odohrať čo najviac koncertov.“

Najbližšie sa Sign Of Chaos predstavia v rámci súťaže Wacken Metal Battle Slovakia.

Skladby z EP-čka ako aj profily členov nájdete na www.bandzone.cz/signofchaos.

Michal Mitrík